Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Вести с улицы

04.05.2011, 00:00

А КАКОЙ ХАРАКТЕР У ВАШЕЙ ПЛИТКИ?

    В последнее время борта городских троллейбусов и автобусов заполонила навязчивая реклама.
    Особенно надоедлива та, что «в полный рост», очень неудобная, когда сидишь внутри. Даже в окно не посмотришь, потому что снаружи стёкла почти полностью залеплены теми или иными предложениями товаров и услуг. Ну ладно, на грамотную рекламу ещё можно как-то согласиться — куда же без неё в век рыночной экономики (последнее ноу-хау, к примеру, — реклама, исполненная на перфорированной плёнке, позволяющей за счёт имеющихся на поверхности небольших отверстий не лишать пассажира возможности просмотра действительности). Но что делать с рекламой явно бестолкового содержания? Она как раз больше всего и докучает, даже если не закрывает собой троллейбусных стёкол.
    Вот, к примеру, на троллейбусе второго маршрута по городу «катается» такая весёлая реклама — «Плитка с испанским характером», о которой можно долго ломать голову — что же она означает? С точки зрения правильности русского языка «плитка испанского характера» была бы тут более уместна. А вот «плитка с испанским характером» внушает уже серьёзные опасения: что же это за плитка такая буйная, которая, наверное, так и норовит сойти со стенки и пуститься в пляс? Лично вы бы согласились на подобное в своём санузле?
 

17 0
Лента новостей