Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Теперь все знают, какой бургер ты любишь

02.03.2022, 17:02
Фото:https://vk.com/eda.yandex

В сервисе доставки продуктов и готовой еды «Яндекс.Еда» произошла утечка данных.

Сотрудники Яндекс.Еды допустили внутреннюю утечку данных. Это значит, что «слил» данные кто-то из сотрудников компании. Пользователи получили на почту письмо такого содержания:

«Пишем по неприятному, но важному поводу. В интернет попали номера телефонов наших клиентов и техническая информация о заказах: дата создания, состав и другие подробности».

Как сообщают в сервисе, утечка не коснулась банковских и платёжных данных, логинов и паролей — они в безопасности.

Яндекс.Еда принесла свои извинения и заверила, что сделают все, чтобы такого больше не повторилось. Компания уже обратилась в правоохранительные органы и пытаются предотвратить распространение данных о заказах.

«В отношении виновных в утечке будут приняты установленные законом меры. Мы ужесточили подход к хранению информации о заказах, усилили уровень защиты и мониторинг доступов к критичным данным».

60 0

Оставьте комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Этот сайт защищен reCAPTCHA и применяются Политика конфиденциальности и Условия обслуживания применять.

Лента новостей